Individuele copyprojecten

Individuele copyprojecten

Je voelt het niet alleen aan je water. Ook een concurrentieanalyse, het verkeer naar je website en/of te weinig engagement laat zien: het is tijd voor actie. Graag help ik je merk aan een dosis extra power en overtuigingskracht.

Investeer in woorden, investeer in succes.

Hiervoor kun je bij me aanklopppen

$

(SEO-)webteksten

$

Artikelen

$

Interviews

$

Klantcases

$

Whitepapers

$

Eindredactieklussen

$

Bedrijfsmagazines

$

Brochures/folders

$

Nieuwsbrieven

$

Vacatureteksten

$

Socialmediaposts

$

Overige zakelijke teksten

Zo pak ik een copyproject aan

Stap 1: Alle info verzameleeen!

Dat doe ik in een uitgebreid briefingsgesprek, met zo nodig extra deskresearch. Voor wie is de tekst? Wat is het doel? Wat is de boodschap en de juiste tone of voice? Deze en andere vragen komen altijd aan bod. De exacte briefing hangt van de aard van de opdracht af. Ga ik bijvoorbeeld nieuwe webteksten voor je schrijven, dan wil ik alles nog veel meer van je weten. Wie je bent. Wat je biedt. En op welke onderscheidende manier je dat doet. Ik ben benieuwd naar je ideale klant, wat zijn of haar probleem is, hoe jij dat oplost, en ga zo maar door. Ik inventariseer, check, dubbelcheck en vraag door. Zo kan ik voortvarend verder met stap 2.

Stap 2: De schrijfmodus gaat aan, ik stort me op de tekst.

Stap 3: Ik stuur je mijn voorstel.

Gaat het om webteksten, dan ontvang je die inclusief URL’s, title tags, meta descriptions, call to actions, etc. Ook voor je webbouwer werkt dat lekker efficiënt.

Stap 4: Jij levert feedback, ik pas de tekst zo nodig aan.

Stap 5: Ik stuur je de definitieve versie. High five!

Veelgestelde vragen

Waar let je allemaal op bij het schrijven van een tekst?

Op veel! Een sterke tekst is veel meer dan een aantal foutloze zinnen achter elkaar. Om je tekst zo goed mogelijk voor je te laten werken, richt ik me onder andere op:

  • Opbouw en structuur
  • Positionering en eigenheid
  • Inhoudelijke duidelijkheid
  • Titel en tussenkoppen
  • Overtuigingskracht, conversie
  • Leesritme/-gemak
  • SEO-optimalisatie
  • Consistentie
  • Overzicht en scanbaarheid
  • Grammatica, stijl en spelling
Optimaliseer je teksten ook voor SEO?

Zeker! En naast het optimaliseren van je tekst met de juiste zoekwoorden, krijg je je tekst ook altijd terug met een sterke metatitel en meta-omschrijving, om de doorklikkans in de zoekresultaten zo groot mogelijk te laten zijn.

Goed om te weten: het succes van SEO (Search Engine Optimization) hangt niet alleen af van het schrijven van SEO-teksten. SEO bestaat uit drie belangrijke pijlers: content (waarvan tekst een onderdeel is), linkbuilding (backlinks naar je website, gelinkt aan de populariteit van je site) en techniek (laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, etc.)

Wees je ervan bewust dat SEO geen magische oplossing is voor direct succes, verwacht dus geen wonderen en onmiddellijk resultaat. Het is een voortdurend proces van contentcreatie, linkbuilding en technische optimalisatie.

Kortom: heb vooral realistische verwachtingen van het investeren in SEO-teksten.

Redigeer of herschrijf je ook bestaande teksten?

Absoluut! Heb je een bestaande tekst die een heel stuk beter kan? Ik optimaliseer, redigeer of herschrijf ‘m graag. Ik zorg ervoor dat-ie aan alle kanten klopt, zodat jij kunt schitteren met een tekst die impact maakt en overtuigt. 

Waarom ben ik bij jou aan het goede adres?

Nou, eh …

  • Je wilt een góéie tekstschrijver, toch?
  • Ik heb een universitaire talenachtergrond, een communicatiediploma, brede algemene kennis en jarenlange ervaring. Verder hou ik mijn kennis via vakgerichte cursussen en traingen up-to-date: ik weet waar ik het over heb in mijn vak.
  • Ik schrik niet van complexe materie; kom maar op!
  • Ik hou me aan afspraken, ben duidelijk en transparant.
  • Ik ben aangesloten bij Tekstnet, de beroepsvereniging van tekstschrijvers.
  • Ze zeggen dat het leuk is, samenwerken met mij (*bloost). Lees maar.
{
"Arianne begrijpt onze dienstverlening, cultuur en werkwijze en weet dat als geen ander om te zetten in krachtige teksten. Daarnaast triggert ze ons ook regelmatig met (spontaan) advies. Tel daar een transparante en zeer duidelijke werkwijze bij op. Dat maakt dat ik Arianne van harte aanbeveel.”

Rogier Mink, commercieel directeur Coolminds

Kostatan?

Het antwoord op die vraag kan ik je pas geven zodra ik precies weet wat je van me vraagt. Goed om te weten: ik schrijf geen ‘fastfoodteksten’ – bij mij dus geen meergangenmenu voor de prijs van een kroket. Je investering voor een individueel copyproject hangt onder meer af van:

  • de aard en omvang van de opdracht
  • de complexiteit van het onderwerp
  • de hoeveelheid voorbereidingswerk en deskresearch
  • wel of geen SEO-optimalisatie
  • de gewenste deadline

Uiteraard laat ik je van tevoren weten waar je aan toe bent. Daarom bespreken we bovengenoemde punten in een vrijblijvend oriëntatiegesprek. Krijg je daarna een aanbieding op maat.

Op al mijn werk zijn de algemene voorwaarden van Alfa Rho van toepassing (stuur ik je op verzoek en ontvang je bij een offerte). 

Hier kun je ook voor kiezen

i

Copy Connect-abonnement

Wel de lusten, niet de werkgeverslasten. Voor als je doorlopend verzekerd wilt zijn van sterke staaltjes tekst, op de momenten dat jij ze nodig hebt.

Copy Credit-voordeelpakket

Sterke content waarmee je bouwt aan je expertstatus in je vakgebied. Een voordelig creditpakket voor (nóg) meer impact en resultaat.

“Als startende onderneming met diensten in het inlichtingenmanagement zitten wij boordevol goede ideeën, maar zitten we te diep in de materie om ons proces uit te leggen aan een leek. We zochten dan ook een tekstschrijver die ons proces kon doorgronden en zo kon verwoorden dat een ander het ook begrijpt. Deze tekstschrijver vonden we in Arianne de Ruiter van Alfa Rho. In een aantal goed voorbereide sessies dook ze met ons in onze eigen processen en kreeg ze het voor elkaar om de essentie van ons verhaal uit ons te halen. Alfa Rho is voor ons de ideale match om onze eigen diensten beter te verwoorden en uit te leggen.”

Bas Ooink en Stefan Sijbesma

Directie Blue Team Intelligence

“Arianne heeft ons zeer deskundig, snel en prettig geholpen bij het vernieuwen van onze website. Naast het professioneel, duidelijk, zeer leesbaar en correct redigeren van onze teksten heeft zij proactief bijgedragen aan de verdere vormgeving. Haar teksten, aangevuld met diverse technische suggesties en instructies voor de websitebouwer, zijn erg werkbaar en versnellen het proces aanmerkelijk. De prijs-kwaliteitverhouding is ook nog eens uitstekend. Daarnaast is het gewoon een erg leuk mens. Ik kan haar dan ook van harte aanbevelen.”

Jannes Haveman

Notaris Woortmann Notarissen Zeist

Ook je zinnen gezet op woorden die werken?