Individuele copyprojecten

Individuele copyprojecten

Je voelt het niet alleen aan je water. Ook feedback van je doelgroep, te weinig engagement en/of het verkeer naar de website laat zien: het is tijd voor actie. Graag help ik jouw overheids-, onderwijs- of zorgorganisatie aan een dosis extra power en overtuigingskracht.

Investeer in woorden, investeer in succes.

Hiervoor kun je bij me aanklopppen

$

(SEO-)webteksten

$

Eindredactieklussen

$

Brochures/folders

$

Magazines

$

Beleidsstukken

$

Projectplannen

$

Artikelen

$

Interviews

$

Vacatureteksten

$

Nieuwsbrieven

$

Socialmediaposts

$

Overige zakelijke teksten

Zo pak ik een copyproject aan

Stap 1: Alle info verzamelen

Dat doe ik in een uitgebreid briefingsgesprek, met zo nodig extra deskresearch. Voor wie is de tekst? Wat is het doel? Wat is de boodschap en de juiste tone of voice? Deze en andere vragen komen altijd aan bod. De exacte briefing hangt van de aard van de opdracht af. Ga ik bijvoorbeeld nieuwe webteksten voor je schrijven, dan wil ik alles nog veel meer van je weten. Wie je bent. Wat je biedt. En op welke onderscheidende manier je dat doet. Ik ben benieuwd naar je ideale lezer, wat zijn of haar probleem is, hoe jij dat oplost, en ga zo maar door. Ik inventariseer, check, dubbelcheck en vraag door. Zo kan ik voortvarend verder met stap 2.

Stap 2: De schrijfmodus gaat aan, ik stort me op de tekst.

Stap 3: Ik stuur je mijn voorstel.

Gaat het om webteksten, dan ontvang je die inclusief URL’s, title tags, meta descriptions, call to actions, etc. Ook voor je webbouwer werkt dat lekker efficiënt.

Stap 4: Jij levert feedback, ik pas de tekst zo nodig aan.

Stap 5: Ik stuur je de definitieve versie. High five!

Veelgestelde vragen

Waar let je allemaal op bij het schrijven van een tekst?

Op veel! Een sterke tekst is veel meer dan een aantal foutloze zinnen achter elkaar. Om je tekst zo goed mogelijk voor je te laten werken, richt ik me onder andere op:

  • Opbouw en structuur
  • Positionering en eigenheid
  • Inhoudelijke duidelijkheid
  • Titel en tussenkoppen
  • Overtuigingskracht, conversie
  • Leesritme/-gemak
  • SEO-optimalisatie
  • Consistentie
  • Overzicht en scanbaarheid
  • Grammatica, stijl en spelling
Optimaliseer je teksten ook voor SEO?

Zeker! En naast het optimaliseren van je tekst met de juiste zoekwoorden, krijg je je tekst ook altijd terug met een sterke metatitel en meta-omschrijving, om de doorklikkans in de zoekresultaten zo groot mogelijk te laten zijn.

Goed om te weten: het succes van SEO (Search Engine Optimization) hangt niet alleen af van het schrijven van SEO-teksten. SEO bestaat uit drie belangrijke pijlers: content (waarvan tekst een onderdeel is), linkbuilding (backlinks naar je website, gelinkt aan de populariteit van je site) en techniek (laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, etc.)

Wees je ervan bewust dat SEO geen magische oplossing is voor direct succes, verwacht dus geen wonderen en onmiddellijk resultaat. Het is een voortdurend proces van contentcreatie, linkbuilding en technische optimalisatie.

Kortom: heb vooral realistische verwachtingen van het investeren in SEO-teksten.

Redigeer of herschrijf je ook bestaande teksten?

Absoluut! Heb je een bestaande tekst die een heel stuk beter kan? Ik optimaliseer, redigeer of herschrijf ‘m graag. Ik zorg ervoor dat-ie aan alle kanten klopt, zodat jij kunt schitteren met een tekst die impact maakt en overtuigt.

Waarom ben ik bij jou aan het goede adres?

Nou, eh …

  • Je wilt een góéie tekstschrijver, toch?
  • Ik heb een universitaire talenachtergrond, een communicatiediploma, brede algemene kennis en jarenlange ervaring. Verder hou ik mijn kennis via vakgerichte cursussen en traingen up-to-date: ik weet waar ik het over heb in mijn vak.
  • Ik schrik niet van complexe materie; kom maar op!
  • Ik hou me aan afspraken, ben duidelijk en transparant.
  • Ze zeggen dat het leuk is, samenwerken met mij (*bloost). Lees maar.
{
"Zoek je iemand die snel en vakkundig te werk gaat, dan beveel ik Arianne zeker aan. Ik heb haar ervaren als laagdrempelig en persoonlijk in het contact. Arianne is een snelle denker, weet complexe stukken gauw te doorgronden en levert werk van hoge kwaliteit. Dankzij haar hulp hebben we van een veelzijdig en complex rapport een helder en vlotlezend stuk kunnen maken. Ik zou haar direct weer inhuren, sterker nog: de afdeling Kindergeneeskunde van het Erasmus MC heeft dat alweer gedaan!"

Mark Mellema, Erasmus Medisch Centrum – Sophia Kinderziekenhuis

Kostatan?

Het antwoord op die vraag kan ik je pas geven zodra ik precies weet wat je van me vraagt. Goed om te weten: ik schrijf geen ‘fastfoodteksten’ – bij mij dus geen meergangenmenu voor de prijs van een kroket. Je investering voor een individueel copyproject hangt onder meer af van:

  • de aard en omvang van de opdracht
  • de complexiteit van het onderwerp
  • de hoeveelheid voorbereidingswerk en deskresearch
  • wel of geen SEO-optimalisatie
  • de gewenste deadline

Uiteraard laat ik je van tevoren weten waar je aan toe bent. Daarom bespreken we bovengenoemde punten in een vrijblijvend oriëntatiegesprek. Krijg je daarna een aanbieding op maat.

Op al mijn werk zijn de algemene voorwaarden van Alfa Rho van toepassing (stuur ik je op verzoek en ontvang je bij een offerte). 

Hier kun je ook voor kiezen

i

Copy Connect-abonnement

Wel de lusten, niet de werkgeverslasten. Voor als je doorlopend verzekerd wilt zijn van sterke staaltjes tekst, op de momenten dat jij ze nodig hebt.

Copy Credit-voordeelpakket

Sterke content waarmee je bouwt aan je expertstatus in je vakgebied. Een voordelig creditpakket voor (nóg) meer impact en resultaat.

“Met Arianne is het niet alleen plezierig samenwerken, je bent ook zeker van professionaliteit, accuratesse en kwaliteit. Met haar expertise en doortastende persoonlijkheid heeft ze voor ons inmiddels al een aantal keer goed doordachte en kwalitatief uitstekende teksten verzorgd.”

Teo de Groot

Bestuurder CBO Noardwest-Fryslân

“Arianne heeft ons uitstekend geholpen om een beleidsnotitie over complexe, organisatorische veranderprocessen logisch op te bouwen, inhoudelijk scherp te krijgen en op een aansprekende manier voor het voetlicht te brengen.”

Afdeling Kindergeneeskunde

Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC)

Ook je zinnen gezet op woorden die werken?